Псоріаз

Для перебігу псоріазу характерні загострення з надмірним розростанням кератиноцитів у поєднанні з розвитком запального процесу в епідермісі та дермі. Саме через цю характерну рису захворювання, що викликає свербіж, лущення, утворення запалених папул, псоріаз іноді називають лускатим лишаєм.

псориаз

Псоріаз - лікування у Білій Церкві

Псоріаз – це хронічне неінфекційне захворювання, дерматоз. Останні дослідження відносять його до аутоімунних патологій. Теорія будується на дослідженнях, що підтверджують вагому роль Т-клітин (центральних регуляторів імунної відповіді) у розвитку хвороби. Вчені вважають, що зовнішня дія провокує закладену запальну реакцію, що згодом викликає процес гіперпроліферації кератиноцитів.

Для перебігу псоріазу характерні загострення з надмірним розростанням кератиноцитів (становлять 90% всіх клітин епідермісу) у поєднанні з розвитком запального процесу в епідермісі та дермі. Саме через цю характерну рису захворювання, що викликає свербіж, лущення, утворення запальних папул, псоріаз іноді називають лускатим лишаєм.

Наведені ВООЗ дані свідчать, що псоріаз страждає у середньому 2 % населення планети. У розвинених державах цей показник навіть вищий і становить 5%. У 70% пацієнтів стан протікає переважно у легкій формі, коли масштаб ураження шкіри не перевищує 3%. Однак у деяких випадках хвороба поводиться більш агресивно, може поширюватися на нижні кінцівки та суглоби.

Клініка ЦСМ у Білій Церкві пропонує достовірну діагностику та сучасні схеми введення псоріазу у стійку ремісію. При діагностиці та лікуванні використовується обладнання експертного рівня.

Причини розвитку псоріазу

До кінця причини виникнення псоріазу не з'ясовано. Останні дослідження відводять ключову роль у патогенезі захворювання:

При цьому клінічні візуальні прояви псоріазу (запальну реакцію, лущення, свербіж тощо) провокує зовнішній вплив.

Серед тригерів псоріазу у дітей та дорослих:

Класифікація псоріазу

Існує досить різні класифікації форм та типів псоріазу.

Міжнародна класифікація захворювання

За МКХ-11 (версія 01.2023) псоріаз (раніше — лускатий лишай) входить до групи 14 «Шкірні хвороби», підгрупа «Папулосквамозні захворювання»:

Основні клінічні форми псоріазу: бляшкова (вульгарна), краплеподібна, зворотна, пустульозна, еритродермічна.

Стадії псоріазу

Виділяють три основні стадії перебігу псоріазу:

Ознаки псоріазу

Найбільш характерним проявом цього стану виступають висипання на різних ділянках шкіри, які супроводжуються сильним свербінням. Зовнішній вигляд таких висипів та їх локалізація різняться, все залежить від стадії та форми недуги. Найчастіше при псоріазі уражаються розгинальні поверхні на ліктях та колінах, волосиста частина голови. Також нерідко висипання спостерігаються в області геніталій, на долонях, сідницях, підошвах ніг та крижах. У поодиноких випадках хвороба проявляється у зоні брів, на нігтях, вражає пахви і пупок.

Потрібно зазначити, що далеко не завжди в клінічній картині присутня класична псоріатична тріада — стеаринова пляма, стеаринова (термінальна) плівка, точкова кровотеча («кров'яна роса»).

Можливі наслідки псоріазу

При великих ураженнях у пацієнтів можуть розвинутись такі ускладнення:

Також пацієнти з псоріазом часто переживають почуття сорому через зовнішні прояви дерматозу, страждають від низької самооцінки, страхів психосексуального характеру, депресії та станів тривожності. Епідеміологічні дослідження показали підвищену ймовірність розвитку психіатричних розладів у дітей із псоріазом.

Діагностика та лікування псоріазу у клініці

Діагностика псоріазу включає:

При виявленні псоріазу проводиться диференціальна діагностика із себорейним дерматитом, дерматофітозом, алергічним контактним дерматитом. Симптоми зіставляють також з шкірним червоним вовчаком, екземою, червоним плоским і рожевим лишаєм, хворобою Боуена, простим хронічним лишаєм, вторинним сифілісом і т.п.

Спеціальних досліджень щодо визначення псоріазу не існує.

Може рекомендуватися додаткова діагностика визначення загального стану організму пацієнта, наявності супутніх діагнозів.

Лікування псоріазу у дітей та дорослих не закінчується повним вилікуванням. Його мета — введення захворювання в максимально тривалу ремісію.

У лікування можуть входити:

Підбір терапевтичних засобів виконується лікарем з урахуванням:

Протягом лікування призначена схема може коригуватися.

Рекомендації щодо профілактики псоріазу

Специфічної профілактики розвитку псоріазу немає.

А ось продовжити ремісію можна. Для цього потрібно:

Що не можна їсти при псоріазі?

Точні рекомендації з урахуванням особливостей організму пацієнта може дати лише лікар на очній консультації після огляду та вивчення анамнезу.

Чи заразний псоріаз?

Заразитися псоріазом контактно неможливо. Оскільки його патогенез не пов'язаний із хвороботворними мікроорганізмами.

Як часто можна митися при псоріазі?

Американська асоціація дерматологів рекомендує проводити в душі не більше 5 хвилин, прийняття ванни допустимо періодично — не довше 15 хвилин. Дуже важливо не допускати пересихання шкірного покриву.

Чому на морі стан шкіри при псоріазі покращується?

Це твердження є необ'єктивним. По-перше, реакція кожного пацієнта індивідуальна. По-друге, тривале перебування на сонці (наприклад, для одержання засмаги), навпаки, може посилити свербіж та призвести до загострення. Принести користь можуть тільки сонячні ванни до 9:00 та після 16:00.

Чому псоріаз не можна повністю вилікувати?

Неможливо вилікувати захворювання, етіологія якого досі до кінця не вивчена. Попри те, що більшість дослідників асоціюють псоріаз з «несправністю» генів людини, некоректною реакцією імунної системи, існують і інші теорії, що розглядаються.

Переваги діагностики та лікування псоріазу у клініці

1. Клініка ЦСМ у Білій Церкві — найбільша багатопрофільна приватна лікарня повного циклу у Київській області.
  2. Можливість проведення комплексного обстеження в одному місці.
  3. Унікальне фізіотерапевтичне обладнання.
  4. При призначенні лікування обов'язково враховуються індивідуальні особливості організму пацієнта, його загальний стан.
  5. Зручний готель на базі медичного центру.
  6. Обґрунтована вартість медичних послуг.

Бажаєте дізнатися, який лікар лікує псоріаз? Шукаєте, де можна пройти якісну діагностику та лікування псоріазу у Білій Церкві? У Клініці ЦСМ ви знайдете відповідальних фахівців, які застосовують найбільш передові підходи у лікуванні захворювання та розглядають проблему комплексно. Записатися на консультацію до лікаря-дерматолога можна за телефоном або через форму зворотного зв'язку на офіційному сайті клініки.

• CA14B. Консультація лікаря дерматовенеролога (первинна)

• CA15B. Консультація лікаря дерматовенеролога (повторна)