УЗД жовчного міхура

УЗД жовчного міхура

УЗД жовчного міхура в Білій Церкві

За статистикою ВООЗ, після 70 років жовчнокам'яна хвороба зустрічається у третини населення планети (причому частіше у жінок, ніж у чоловіків). В інших вікових категоріях із хворобою стикається приблизно 10-15% людей. І це лише одне захворювання, пов'язане із жовчним міхуром. УЗД жовчного міхура — ​​це інформативний метод неінвазивної діагностики, за допомогою якого можна оцінити стан жовчного міхура та його проток. У нас, у багатопрофільній клініці повного циклу ЦСМ, можна зробити УЗД жовчного міхура в Білій Церкві на апараті, який дозволяє виявити найменші патологічні зміни у жовчному та його протоках. Інтерпретацію результатів дослідження проведе досвідчений гастроентеролог. (У клініці ведуть прийом за попереднім записом дитячий та дорослий фахівці.)

Показання до УЗД жовчного міхура

Існує кілька показань до УЗД жовчного міхура, за наявності яких (особливо якщо симптоматична картина складається одразу з декількох ознак) потрібно негайно звернутися за медичною допомогою:

Також не завадить зробити діагностику жовчного міхура при:

При плануванні щорічного check-up потрібно врахувати, що діагностика жовчного просто необхідна людям, які:

За інформацією ВООЗ, саме ці фактори є основними причинами збільшення випадків ЖКХ та інших захворювань травної системи серед дорослого населення за останні роки.

При яких захворюваннях призначається процедура

І це далеко не всі захворювання, при підтвердженні чи контролі яких лікар може призначити діагностику жовчного міхура ультразвуком.

Для профілактики ЖКХ та інших захворювань жовчного потрібно проходити ультразвукову діагностику жовчного міхура 1 раз на 12 місяців (без симптомів та ехоознак захворювання), мінімум 1 раз на 6 місяців (для контролю вже виявленої проблеми).

Протипоказання до проведення УЗД жовчного міхура

УЗД жовчного міхура у дітей та дорослих не має прямих протипоказань.

Єдина причина, через яку може бути відкладена діагностика жовчного міхура та жовчних проток, — пошкодження шкіри в зоні, з якою контактує датчик УЗ-апарату під час обстеження.

Підготовка до УЗД жовчного міхура

Дослідження жовчного міхура ультразвуком можна провести будь-коли, навіть без підготовки, але це буде не інформативно і не показово. Лікарі-діагности Клініки ЦСМ у Білій Церкві радять з усією відповідальністю підійти до підготовки до УЗД жовчного міхура. Зазвичай вона включає:

Проведення УЗД органів черевної порожнини не поєднують із гастроскопією та колоноскопією. Після них обов'язково потрібно почекати щонайменше 4 дні. Інакше візуалізація, швидше за все, буде утруднена.

На консультацію до гастроентеролога разом із новим висновком УЗД потрібно взяти результати попередніх обстежень жовчного та інших органів черевної порожнини (протоколи УЗД, КТ, МРТ, лікарські висновки, лабораторні аналізи тощо), якщо така діагностика проводилася раніше. Це допоможе відстежити динаміку захворювання та призначити/відкоригувати лікування, щоб терапія мала максимально позитивний ефект.

Як роблять УЗД жовчного міхура

Щоб пройти УЗД жовчного міхура в Білій Церкві, потрібно записатися на процедуру в зручний для відвідування клініки час і не запізнитися на прийом.

Діагностика стану жовчного міхура проводиться абдомінально. Тому все, що потрібно від пацієнта, — оголити живіт (достатньо загорнути краї одягу так, щоб був доступ до області, що обстежується) і лягти на спину.

Після цього сонолог наносить гель, що покращує провідність ультразвуку, на область обстежуваного органу та починає переміщувати датчик по черевній стінці, фіксуючи результати огляду.

Тривалість процедури — 15-20 хвилин.

У Клініці ЦСМ діагностику жовчного міхура з протоками проводять дітям та дорослим.

Результати УЗД жовчного міхура

Розшифровкою результатів та подальшою диференціальною діагностикою з оцінкою загального стану пацієнта займаються досвідчені лікарі-діагности. При постановці остаточного діагнозу вони керуються не лише висновком, що надається сонологом (лікарем УЗД), а й результатами інших обстежень — лабораторні аналізи, інструментальні методи діагностики (можуть бути призначені інші дослідження, крім УЗД), фізикальний огляд, висновки фахівців суміжних напрямків.

Тільки після цього розробляється схема лікування (якщо така потрібна).

Як часто можна робити УЗД жовчного міхура?

Гучність ультразвуку, який використовується під час діагностики, є абсолютно безпечною для здоров'я людини. Тому допустима кількість досліджень не обмежена. Якщо є така доцільність для контролю стану пацієнта, проводити процедуру УЗД можна кілька разів на добу.

Як виглядає рак жовчного міхура на УЗД?

У онкологічного процесу в жовчному міхурі є прямі та непрямі УЗД-ознаки. наявність утворення (локальні або дифузні потовщення стінок органу з поліповидним вибуханням, також прилеглі до стінки жовчного), відсутність зміщення утворення, відсутність ехотіні від утворення. Непрямі — нерівномірність контурів і негомогенність просвіту органу, гіперехогенне утворення за відсутності просвіту органу у сфері його проекції, а також всі ці ознаки у комплексі з осередковими змінами печінки. Іноді диференціація раку утруднена.

Коли краще робити УЗД жовчного міхура?

УЗД жовчного міхура, як і будь-якого іншого органу черевної порожнини, можна проводити і вранці, і після 15:00. Головний критерій — у будь-який час діагностика стану жовчного проводиться строго на голодний шлунок. Інтервал між останнім прийомом їжі та процедурою — 6-8 годин, іноді допускається 4 години (такий виняток можливий для дітей).

Що таке УЗД жовчного міхура з визначенням його функції?

УЗД жовчного міхура з визначенням його функції це варіація дослідження з використанням жовчогінного сніданку. Цей вид діагностики дозволяє оцінити ступінь порушення скорочувальної та евакуаторної функції жовчного міхура в режимі реального часу.

Переваги УЗД жовчного міхура у клініці

1. Клініка ЦСМ у Білій Церкві — багатопрофільний медичний центр повного циклу. Наші спеціалісти допоможуть не лише пройти діагностику, а й зроблять грамотну інтерпретацію результатів, поставлять діагноз за один візит та обґрунтують кожен пункт у діагностичному висновку.
  2. Детальна та чітка візуалізація органу, максимальна точність за рахунок проведення УЗ-діагностики на обладнанні експертного рівня.
  3. Досвідчені сонологи (лікарі УЗД) та гастроентерологи, які постійно підвищують рівень своєї кваліфікації та освіченості.
  4. Діагностика проводиться без болю та дискомфорту, підходить для будь-якого віку та застосовується при різній тяжкості стану пацієнта.
  5. Можна записатися на УЗД жовчного міхура у Білій Церкві та консультацію фахівця після дослідження на зручний час.
  6. Проводимо високоточне УЗД жовчного міхура у дітей та підлітків.

Є підозра, що щось не так з жовчним або іншим органом черевної порожнини? Шукайте де зробити якісне УЗД жовчного міхура з грамотною інтерпретацією висновку узіста собі чи дитині? У Клініці ЦСМ у Білій Церкві проведуть обстеження на апараті експертного рівня. Запис на ультразвукове дослідження жовчного міхура здійснюється в телефонному режимі та через форму зворотного зв'язку на сайті. Довірте здоров'я професіоналам!

Шихматова Світлана Іванівна

Лікар-гінеколог, мамолог, спеціаліст з УЗД