Екзема

Екзема — це запальне хронічне рецидивуюче захворювання шкіри. У структурі всіх дерматологічних захворювань екзема в дітей та дорослих становить 25-30 %.

Багатопрофільна Клініка ЦСМ у Білій Церкві пропонує експертну діагностику та ефективне лікування екземи.

Довірте своє здоров'я нашим професіоналам!

экзема

Екзема

Екзема – хронічне запальне захворювання шкірного покриву. Має властивість рецидивувати. Екзема зустрічається в 25-30% випадків серед відомих захворювань дерматологічного спектру у людей різного віку. Багатопрофільна Клініка ЦСМ у Білій Церкві займається проведенням експертної діагностики з подальшим ефективним лікуванням захворювання.

Довіряйте своє здоров'я професіоналам нашої клініки!

Різновиди екземи та особливості її лікування

Екзема – захворювання шкіри, яке носить запальний характер і вважається хронічним. Воно характеризується почервонінням шкірного покриву, свербежем, появою симетричної бульбашкової висипки на ногах, руках, обличчі. Хвороба відноситься до рецидивуючих хронічних алергодерматоз. Туди входить і екзема, і екземоподібні стани, наприклад, алергічний дерматит та екзематид.

Експерти стверджують, що поширення цього захворювання у світі серед дорослих становить 1-2%. У розвинених країнах статистика на офіційному рівні вища. У США представники Національної асоціації екземи кажуть, що із проблемою стикається близько 10% населення держави. Серед дерматологічних захворювань вона діагностується у 25-30% випадків серед дорослих та дітей. Найчастіше трапляється хронічний дерматоз.

При підозрі у себе чи своєї дитини екземи рекомендуємо звернутися до фахівців багатопрофільної Клініки ЦСМ у Білій Церкві. Наші лікарі-дерматологи виконають професійну діагностику та підкажуть, як контролювати екзему, полегшуючи собі життя.

Причини появи екземи

На даний момент причини появи екземи у дітей та дорослих не вивчені досконально. Експерти схиляються до того, що захворювання з'являється під впливом зовнішніх, а також спадкових, обмінних, ендокринних та нейроалергічних факторів.

Часті причини появи екземи:

Найчастіше екзема з'являється за наявності кількох факторів.

Різновиди екземи

Класифікація екземи базується на появі проблеми, її локалізації на тілі, характер проявів. Найчастіше захворювання ділять на такі види:

1. Справжня, чи ідіопатична. Докладно причини появи не вивчені нині. Імовірно, хвороба розвивається під впливом комплексу зовнішніх і внутрішніх факторів, включаючи спадкові.
  2. Мікробна. Розвивається при тривалому запаленні внаслідок впливу мікробів, включаючи стрептококову та стафілококову інфекції. Виявляється переважно навколо трофічних виразок, ран, саден, свищів, у які потрапила інфекція. Може мати різні форми, включаючи паратравматичну, бляшкову, варикозну.
  3. Мікотична. Є зовнішнім алергічним проявом на появу грибкових уражень дерми.
  4. Атопічний, або атопічний дерматит. Розвивається у людей зі схильністю до алергічних реакцій, наприклад, на продукти харчування, пилок та шерсть. Також може з'являтись при обтяженій спадковості, включаючи наявність бронхіальної астми у родичів по крові.
  5. Себорійна. З'являється на тлі себореї у людей будь-якого віку. Переважно розвивається за імунодефіцитних станів.
  6. Професійна. Розвивається через тривалий вплив хімічних речовин на шкірні покриви. У тому числі може з'являтися в результаті контакту з побутовою хімією, особливо агресивними порошками та відбілювачами. Відразу проявляється висипанням у місці контакту, і потім поширюється і інші ділянки шкіри.
  7. Дитячий. Характеризується висипаннями у верхній частині тіла у дітей та підлітків, а згодом переходить на ноги та руки. Причина — незміцнілий і не до кінця сформований імунітет. Іноді патологія є наслідком важкого перебігу періоду виношування дитини, може мати спадковий фактор.
  8. Дисгідротична. Переважно місця її локалізації – долоні та підошви ніг. Характерні прояви - дрібні бульбашки, що перетворюються на відкриті ранки при лопанні або формують гнійні скоринки. Нерідко додатково спостерігається трофічна зміна нігтів.

Кожен різновид захворювання має свої симптоми та специфічні прояви.

Симптоматика захворювання

Екзема може виявлятися по-різному. Все залежить від її різновиду та стадії. Часто симптоматика схожа.

Для початкової стадії хвороби характерною є наявність еритеми, тобто запалення, почервоніння, ущільнення окремих шкірних ділянок. Зверху можуть з'являтися мікровезикули, тобто дрібні бульбашки. Після розтину утворюються ранки та тріщини.

Інша загальна симптоматика екземи:

Відстежити перехід хвороби з гострої фази до хронічної можна за характером висипань. Додатково розвиватиметься застійна гіперемія. На епідермісі спостерігатимуться лускаті зміни. Характерні також потовщення та інфільтрація шкіри.

Ускладнення екземи

За відсутності належного та своєчасного лікування є ймовірність розвитку ускладнень. До них відносять вторинну грибкову чи бактеріальну інфекцію. Найчастіше проявляються у дитячому віці.

Щоб запобігти розвитку ускладнень, рекомендується своєчасно звернутися до лікаря-дерматолога. Вкрай небажано розчісувати уражені ділянки шкіри. Дуже важливо ретельно дотримуватись правил особистої гігієни.

Діагностика хвороби та її подальше лікування

Діагностика захворювання має бути експертною. Вона проводиться з урахуванням такого:

При підозрі екземи діагностика є комплексним обстеженням. Його мета – виявити причини розвитку патології організму.

Лікування підбирається лікарем індивідуально. Для цього фахівець враховує різновид, стадію, характер перебігу захворювання. Обов'язково до уваги приймаються супутні шкірні проблеми чи запальні процеси.

Алгоритм лікування хвороби у дітей та дорослих включає:

1. Місцевий, симптоматичний характер. Для цього використовують мазі, креми, примочки із антисептичними розчинами, гелі.
  2. Загальне для усунення причин. Проводиться відповідними лікарськими препаратами.
  3. Усунення подразнюючих факторів. Важливо мінімізувати контакт як із відомими, так і з можливими алергенами.
  4. Підбір дієти. Проводиться з урахуванням потреби організму в КБЖУ, мікроелементах та вітамінах.

Також фахівець обов'язково дасть загальні рекомендації, які допоможуть змінити спосіб життя, усунути проблему та запобігти її рецидиву.

Профілактика екземи

Щоб запобігти повторному розвитку захворювання, необхідно дотримуватися низки рекомендацій. Серед них:

1. Дотримання дієти. Рекомендується вилучити з раціону продукти, що провокують формування алергічних реакцій.
  2. Правильно підібраний догляд за шкірою. Він має перетворитися на щоденну рутину.
  3. Запобігання контакту з речовинами, що провокують загострення патології.
  4. Мінімізація нервової напруги, стресу, хронічної втоми.
  5. Дотримання гігієнічних правил.
  6. Відстеження якості та тривалості сну.
  7. Проведення профілактики захворювань на хронічній стадії.
  8. Використання одягу, який пошитий із «дихаючих», натуральних тканин.
  9. Дозування тривалості перебування на сонці, особливо без сонцезахисних засобів та головних уборів.

Загалом рекомендується дотримуватися правил здорового способу життя, які мінімізуватиму рецидив патології.

Екзема та псоріаз – у чому різниця?

Екзема розвивається лише на особливо чутливих ділянках шкіри. Вона починається з бульбашок. Псоріаз може з'явитися на будь-якій ділянці тіла, включаючи суглоби та нігті. Для нього характерні сухі висипання, що лущиться.

Що станеться, якщо не лікувати екзему?

За відсутності належного та своєчасного лікування екзема має властивість поширюватися по тілу. Висока ймовірність появи вторинних інфекцій. А за наявності підвищеної алергізації організму можуть виникнути бронхіальна астма, алергічний риніт.

Які вітаміни рекомендуються при екземі?

Прийом будь-яких вітамінів повинен бути обов'язково узгоджений з лікарем та підібраний індивідуально на основі аналізів.

Чи потрібне зволоження шкіри при сухій екземі?

При розвитку сухої екземи потрібно періодично зволожувати та пом'якшувати шкіру, особливо це актуально для холодної пори року. Бажано використовувати індивідуально підібрані лікарем препарати. Якщо вдаватися до самолікування, висока ймовірність рецидиву патології.

Як приймати душ чи ванну, відвідувати басейн чи сауну при екземі?

Неприпустимо мочити уражені ділянки шкіри під час стадії загострення. Відвідування сауни, лазні чи басейну під забороною. Рекомендується проведення таких гігієнічних процедур, як обтирання здорових ділянок шкіри.

Які продукти слід виключити з раціону при екземі?

При екземі вкрай небажано вживати солону, гостру, копчену їжу. Потрібно відмовитися від солодощів, цитрусових, здоби. Не варто вживати какао, каву, алкоголь. Під забороною жирне м'ясо, томати, буряк, полуниця, часник і т. п. Дієта підбирається разом із лікарем, розписується в деталях.

Переваги звернення до нашої клініки

Діагностика та лікування екземи у нашій клініці проводяться досвідченими лікарями-дерматологами. Основні плюси звернення до нас:

1. Багатопрофільна Клініка ЦСМ у Білій Церкві – експертне медичне обслуговування європейського зразка з лояльною ціновою політикою.
  2. У штаті лише досвідчені фахівці із підвищеним рівнем емпатії.
  3. За бажанням пацієнтам пропонується проживання у готелі, розташованому на території медичного центру.
  4. Алгоритм ведення пацієнтів продуманий до дрібниць. Обов'язково дотримується міжнародний протокол діагностики та лікування.

Якщо ви ніколи не замислювалися про те, що таке екзема, але раптово у вас з'явилися її симптоми, варто звернутися за медичною допомогою. Бажаєте дізнатися, як лікувати екзему? Шукаєте, де в Білій Церкві можна здати аналізи та розпочати лікування цієї патології? Довіряйте здоров'я дерматологам Клініки ЦСМ. Ми не будемо обіцяти дива, тому що повністю вилікувати екзему не вдасться. Але хворобу можна контролювати, полегшуючи життя. Для цього важлива правильна та своєчасна терапія, яку ми пропонуємо в Клініці ЦСМ.

• CA14B. Консультація лікаря дерматовенеролога (первинна)

• CA15B. Консультація лікаря дерматовенеролога (повторна)