Лікування ЗПСШ

Ознаки ЗПСШ можуть бути яскраво вираженими, слабкими або повністю відсутніми. Достатньо багато статевих інфекцій розвивається безсимптомно. Це ускладнює своєчасну діагностику та лікування. Тому, навіть у разі незначних побоювань, зверніться до лікаря. Також потрібно регулярно проходити обстеження у разі частої зміни статевих партнерів.

Лікування ЗПСШ (захворювань, що передаються статевим шляхом) у Білій Церкві

Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), або захворювання, що передаються статевим шляхом (ЗПСШ) — це категорія інфекцій, які розвиваються в органах сечостатевої системи й найчастіше передаються при статевому контакті. Тому, часто використовується термін венеричні хвороби.

Експерти ВООЗ виділяють понад 30 таких мікроорганізмів. Це — бактерії, віруси та паразити. Щодня статевими інфекціями заражається понад 1 млн людей у світі. Щорічно — приблизно 374 млн осіб інфікуються лише однією з чотирьох найпоширеніших виліковних ІПСШ — хламідіоз, гонорея, сифіліс та трихомоніаз. Багато ЗПСШ не тільки впливають на сексуальне та репродуктивне здоров'я, але й небезпечні для життя.

Багатопрофільна Клініка ЦСМ пропонує повний цикл послуг — експертна діагностика та якісне лікування інфекцій, що передаються статевим шляхом. Нашим пацієнтам доступно обстеження на базі сертифікованої лабораторії. Чоловіки можуть звернутися до венеролога, а жінки — до гінеколога та / або венеролога; можливі консультації суміжних спеціалістів.

Які захворювання належать до ЗПСШ

ЗПСШ класифікують за:

Види захворювань, що передаються статевим шляхом, за типом інфекції:

Помилково до ЗПСШ відносять кандидозний кольпіт, неспецифічний уретрит та бактеріальний вагіноз. Вони викликаються умовно-патогенною та сапрофітною мікрофлорою й не є інфекціями, що передаються статевим шляхом.

Причини виникнення ЗПСШ

Здавалося б, зі шляхами зараження в захворювань, що передаються статевим шляхом, все ясно. Водночас незахищений статевий контакт (вагінальний, оральний та анальний секс) не є єдиною ймовірністю інфікування. Крім цього, статеві інфекції можуть потрапити в організм:

На практиці випадки побутового інфікування трапляються найрідше.

ЗПСШ викликаються патогенними та умовно-патогенними мікроорганізмами.

Умовно-патогенні мікроорганізми можуть «тихо» перебувати в організмі. Виявлятися хвороба починає лише за умов ослаблення імунітету.

Найбільшу захворюваність серед ІПСШ викликають 8 патогенів.

З них 4 виліковні інфекції — сифіліс, гонорея, хламідіоз і трихомоніаз. І 4 невиліковні, що мають вірусну природу — гепатит B, вірус простого герпесу (герпесвіруси людини), ВІЛ та ВПЛ (вірус папіломи людини).

Симптоми ЗПСШ у жінок та чоловіків

Типові симптоми ІПСШ у жінок

Типові симптоми ІПСШ у чоловіків

В обох статей при ЗПСШ можуть збільшуватися пахові лімфовузли, з'являтися різні новоутворення (папіломи, бородавки) та ранки в районі геніталій, а також виразки, висипи на шкірі та слизовій рота (зокрема у горлі).

Діагностика та лікування ЗПСШ у клініці

Найчастіше діагностика захворювань, що передаються статевим шляхом, полягає в фізикальному огляді, опитуванні пацієнта та проведенні лабораторних досліджень урогенітальних виділень, крові та / або сечі.

Лабораторна діагностика може проводитись такими методами, як:

Також для швидкого виявлення деяких захворювань (ВІЛ, гепатит, сифіліс, гонорея тощо) існують експрес-тести. Їх пацієнт може використовувати самостійно (до звернення до фахівця).

Рідше лікар може призначити УЗД органів малого таза, сечового міхура тощо. Як правило, це необхідно для діагностики супутніх патологій.

Лікування ЗПСШ починається тільки після визначення виду інфекції. Тактика та схема медикаментозної терапії обираються залежно від діагнозу.

Не всі інфекції, що передаються статевим шляхом, можна повністю вилікувати. Тому цілі та схеми терапії будуть різними. Медикаментозне лікування інфекцій може включати антибіотики, протигрибкові (антимикотики), протипаразитарні та інші препарати (зокрема свічки). Конкретний препарат, його дозування та тривалість прийому визначається індивідуально.

Особливістю лікування ЗПСШ є одночасна терапія пацієнта та його статевого партнера. Якщо раніше така профілактика призначалася апріорі, то зараз найчастіше другому статевому партнеру рекомендується обстежитись.

Займатися самолікуванням не рекомендується. Неправильний підбір препарату, дози та тривалості курсу терапії може призвести до:

Можливі наслідки ЗПСШ

Ускладнення ЗПСШ розвиваються за відсутності правильної терапії.

Серед них:

Також деякі ЗПСШ можуть призвести до смерті.

Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом

У профілактику ІПСШ входить:

Що краще здати: мазок чи кров на ІПСШ?

Для максимально повного обстеження рекомендують здавати й мазок, і кров на ІПСШ. Оскільки вони дають змогу виявити різний спектр захворювань.

Що не можна робити перед здаванням аналізів на ІПСШ?

Підготовка залежить від обраного лабораторного методу дослідження. Детальніше із вимогами пацієнта ознайомлює лікар при його призначенні.

Чи можна заразитися ЗПСШ при використанні презерватива?

Вважається, що надійність презерватива, як засобу профілактики захворювань, що передаються статевим шляхом, становить лише 90 %. Попри високу ефективність, презервативи, наприклад, не захистять від інфекцій, які спричиняють екстрагенітальні виразкові ураження — сифіліс, генітальний герпес тощо.

Яке ЗПСШ найнебезпечніше?

ВІЛ (вірус імунодефіциту людини) — найнебезпечніше ЗПСШ, яке за відсутності антиретровірусної терапії може перерости у СНІД.

Які аналізи краще здати після випадкового зв'язку?

Від себе не потрібно здавати жодних аналізів. Спершу потрібно проконсультуватися з лікарем. Як правило, не раніше ніж через 7 днів після незахищеного статевого акту можна здавати аналізи на Chlamydia trachomatis, Trichomonas vaginalis, Neisseria gonorrhoeae, Mycoplasma genitalium. Через 1,5-2 місяці можна перевіритись на ВІЛ, сифіліс, гепатит B та С. Лікар може рекомендувати пройти діагностику й інших поширених ІПСШ.

Який лікар лікує захворювання, що передаються статевим шляхом?

У Клініці ЦСМ лікуванням захворювань, що передаються статевим шляхом, займається венеролог (у чоловіків та жінок) та гінеколог (у жінок).

Переваги діагностики та лікування ЗПСШ у клініці

1. Клініка ЦСМ у Білій Церкві — найбільша багатопрофільна приватна лікарня повного циклу в Київській області.
  2. Власна сертифікована лабораторія.
  3. Призначення лікування лише після отримання результатів аналізів.
  4. Зручний готель на базі медичного центру.
  5. Обґрунтована вартість медичних послуг.

Хочете пройти діагностику та лікування ІПСШ? Шукаєте клініку для якісного лікування ЗПСШ у Білій Церкві? У Клініці ЦСМ ви знайдете відповідальних фахівців, які застосовують найбільш передові підходи у лікуванні статевих інфекцій. Записатися на консультацію до фахівця можна за телефоном або через форму зворотного зв'язку на офіційному сайті клініки.

Колеснік Олександр Іванович

Акушер-гінеколог, лікар УЗД

Шихматова Світлана Іванівна

Лікар-гінеколог, мамолог, спеціаліст з УЗД