Метаболічний синдром

Найбільш специфічним симптомом метаболічного синдрому є різкий набір ваги. Для цього патологічного стану характерно збільшення жирового прошарку в ділянці живота, грудей, верхніх кінцівок, а також внутрішніх органів (збільшення вісцерального жиру).

метаболический синдром

Мірошник Тетяна Валеріївна

Лікар-ендокринолог вищої категорії, терапевт

Черненко Лариса Миколаївна

Лікар-ендокринолог вищої категорії

Метаболічний синдром та ожиріння: діагностика та лікування

Метаболічний синдром — патологічний стан, який включає кілька обмінних порушень. Трапляються й інші терміни цієї патології:

Під метаболічним синдромом у дітей та дорослих мають на увазі комбінацію абдомінального ожиріння (надлишку жирових відкладень у черевній порожнині) мінімум з двома переліченими вище порушеннями.

Згідно з останніми медичними даними, метаболічний синдром є найактуальнішою проблемою сучасного людства. За критеріями ВООЗ його поширеність становить від 10 до 40 % (залежно від регіону). За результатами досліджень INTERHEART, проведеними в 2001 році, на метаболічні порушення страждає чверть (близько 26 %) дорослого населення планети.

Потрібно враховувати, що діагностика синдрому Reaven ускладнюється тим, що у різних організаціях орієнтуються різні граничні показники критеріїв синдрому. Як наслідок – статистика за даними патологіям не завжди узгоджена та точна.

У багатопрофільній клініці ЦСМ у Білій Церкві ви пройдете експертну діагностику та лікування метаболічного синдрому, включаючи консультацію щодо усунення вісцерально-черевної ожиріння. Наші фахівці використовують найсучасніші методики, спрямовані на усунення першопричини та наслідків патологічного стану.

Причини метаболічного синдрому

Ключовим фактором розвитку метаболічного (інсулінорезистентного) синдрому є первинна зміна сприйнятливості клітин до інсуліну.
Також мають значення:

Тобто до синдрому резистентності до інсуліну може призвести все те, що:

Основні ознаки метаболічних порушень

Найбільш специфічним симптомом метаболічного синдрому є різке збільшення ваги тіла. Для цього патологічного стану характерний високий вміст жирової клітковини в животі, стегнах, грудях, а також внутрішніх органів (вісцеральний жир).

У той самий час порушення метаболізму можуть вказувати такі признаки:

Серед маркерів, які потребують професійної діагностики — високий рівень цукру в крові, аномальний рівень холестерину та тестостерону.

У Клініці ЦСМ діагностика метаболічних порушень включає:

Також лікар може рекомендувати інструментальні види діагностики. Усі призначення обґрунтовуються медичними показаннями.

Лікування метаболічних порушень передбачає використання комплексної терапії. Найчастіше воно включає:

Також як додаткова допомога може рекомендуватися масаж різних зон тіла та фізіотерапевтичні процедури.

Можливі ускладнення метаболічного синдрому

Серед можливих наслідків метаболічного синдрому:

Можливі ускладнення метаболічного синдрому

Серед можливих наслідків метаболічного синдрому:

Профілактика метаболічного синдрому

Профілактика метаболічних порушень включає:

Чи можна повністю вилікувати синдром Reaven?

Позбутися інсулінорезистентного синдрому повністю не можна. У той же час коректне лікування допоможе суттєво знизити прояви патології та ризики розвитку супутніх небезпечних станів, а також покращити якість життя.

Що потрібно і що не можна їсти при метаболічному синдромі?

Точні рекомендації може дати лише фахівець після обстеження та вивчення анамнезу. При цьому він врахує особливості стану пацієнта.

Що відчуває людина при інсулінорезистентності?

При інсулінорезистентності після вживання їжі людина найчастіше продовжує почуватися голодною, може крутитися голова.

Переваги діагностики та лікування метаболічного синдрому в нашій клініці

1. Клініка ЦСМ у Білій Церкві — найбільша багатопрофільна приватна лікарня повного циклу у Київській області.
  2. Досвідчені фахівці з високим рівнем емпатії та відповідальності.
  3. Можливість проведення повного обстеження в одному місці.
  4. При призначенні лікування обов'язково враховуються індивідуальні особливості організму пацієнта, його стан.
  5. Сертифікована клінічна лабораторія.
  6. Зручний готель на базі медичного центру.
  7. Обґрунтована вартість медичних послуг.

Бажаєте дізнатися, який лікар лікує метаболічний синдром? Шукаєте, де проводять діагностику та лікування метаболічного синдрому у Білій Церкві? Обирайте Клініку ЦСМ — тут вам допоможуть підібрати максимально ефективне лікування, яке захистить ваш організм від розвитку наслідків синдрому Reaven та покращить якість життя. Записатися на консультацію до ендокринолога можна за телефоном або через форму зворотного зв'язку на сайті.

• CA16B. Консультація лікаря ендокринолога (первинна)

• CA17B. Консультація лікаря ендокринолога (повторна)

• Консультація лікаря ендокринолога (заключна)