Цукровий діабет

Цукровий діабет негативно впливає на роботу внутрішніх органів. При тяжких формах або відсутності лікування він може призвести до порушення обміну речовин, руйнування судин, пошкоджень нервової системи тощо.

Лікування цукрового діабету в Білій Церкві

За оцінкою ВООЗ, зараз цукровий діабет діагностовано приблизно у 8,5 % населення планети. При цьому вважається, що близько 50 % всіх випадків залишаються невиявленими. За експертними розрахунками, до 2045 року кількість людей, у яких буде виявлено цукровий діабет І та ІІ типу, зросте вдвічі. Кожні 6 секунд у світі виявляють два випадки цукрового діабету, а одна людина вмирає від нього чи його ускладнень. Цукровий діабет — це ендокринне захворювання, при якому важливо розуміти, що:

У Клініці ЦСМ у Білій Церкві можна отримати консультацію щодо лікування цукрового діабету у дітей та дорослих. Також пройти достовірну лабораторну діагностику цукрового діабету. Це необхідно для визначення підвищеного рівня глюкози в крові та / або сечі, що є наслідком дефіциту інсуліну в організмі.

Типи цукрового діабету

Говорячи про діабет, люди часто не знають, що існує два типи захворювання.

I тип (інсулінозалежний) — хронічна патологія, яка супроводжується недостатнім виробленням інсуліну в організмі. Його часто називають «діабетом молодих». Найчастіше він проявляється у дитячому чи підлітковому віці. Рідше його виявляють у пацієнтів 30-40 років.

II тип (інсулінорезистентний) — набута патологія, що розвивається при зниженні чутливості тканин до дії інсуліну. Як правило, це проблема людей середнього та похилого віку. І найчастіше вона може не виявляти себе роками та виявитися зовсім випадково.

Також можливий розвиток гестаційного цукрового діабету. Під цим діагнозом маються на увазі будь-які порушення обміну вуглеводів в організмі, вперше виявлені під час вагітності.

В Україні найчастіше виявляють ІІ тип захворювання. За статистикою, він діагностований у 9 із 10 українців із цукровим діабетом.

Основні причини цукрового діабету

На розвиток І типу цукрового діабету впливає руйнування клітин підшлункової залози, які виробляють білковий гормон інсулін. В результаті розвивається абсолютний дефіцит гормону, що потребує штучного заміщення. При цьому якщо при діабеті I типу не виявляють антитіл до інсуліну, причина його розвитку вважається невстановленою.

Чинники, які імовірно можуть впливати на виникнення цукрового діабету I типу

Причини цукрового діабету типу II найчастіше пов'язані з харчуванням. У групі ризику перебувають люди з надмірною масою тіла (зокрема із прихованим абдомінальним ожирінням). Водночас це — не єдиний фактор.

Чинники, які підвищують ризик виникнення діабету II типу

Як правило, ймовірність захворіти зростає після 40 років.

Чинники ризику розвитку гестаційного діабету

Симптоми цукрового діабету

Перші ознаки цукрового діабету:

Найбільш явним симптомом вважається поліурія (часте сечовипускання), що провокує втрату вологи з організму. Це, своєю чергою, провокує сильну спрагу, сухість у роті та зневоднення шкірних покривів.

При цьому цукровий діабет I типу виявляється набагато простіше. Цукровий діабет II типу найчастіше діагностується випадково під час здачі аналізів.

Діагностика та лікування цукрового діабету

Діагностика цукрового діабету містить кілька методів.

Серед них:

Глюкозотолерантний тест, аналіз на інсулін та С-пептид використовують, щоб диференціювати І тип цукрового діабету від ІІ типу.

Зазвичай для підтвердження діагнозу аналізи слід здати кілька разів.

Для діагностики ускладнень цукрового діабету може бути рекомендована консультація лікарів суміжних спеціальностей та дообстеження.

Лікування цукрового діабету залежить від типу та супутніх ускладнень.

При цукровому діабеті II типу дію медикаментозного лікування та інсулінотерапії можна посилити. Для цього потрібно дотримуватися призначеної дієти та вести здоровий спосіб життя. У деяких випадках можна повністю вилікуватися. Складна форма захворювання II типу лікуванню не піддається.

При цукровому діабеті I типу вилікуватися не можна. Лікування включає довічний прийом протидіабетичних засобів, що підтримують рівень інсуліну в крові, щоденне введення інсуліну, дієту.

Лікування цукрового діабету у дітей та дорослих у Клініці ЦСМ включає:

Порушення рекомендацій лікаря може мати тяжкі наслідки.

Наслідки цукрового діабету

Дуже часто при діабеті розвиваються такі небезпечні стани, як:

Поради щодо профілактики цукрового діабету

Цукрового діабету І типу найчастіше неможливо уникнути. Бо він обумовлений спадковим чинником.

Для профілактики цукрового діабету ІІ типу потрібно:

Чи можна захворіти на цукровий діабет від надмірного вживання солодкого?

Цукор сам по собі не має нічого спільного зі справжньою причиною виникнення цієї хвороби. У той самий час може бути непрямою причиною розвитку цукрового діабету на фоні ожиріння.

Скільки в середньому живуть люди із цукровим діабетом?

За останні кілька років тривалість життя при діабеті I типу зросла з 30 до 60 років, а при діабеті II типу з 60 до 75 років. Це за умови наявності своєчасної діагностики та правильно підібраного лікування.

Скільки води потрібно пити при цукровому діабеті?

Точні рекомендації щодо питного режиму може дати лише лікар.

Що таке предіабет?

Предіабет — патологічний стан, при якому спостерігається порушення вуглеводного обміну, що призводить до високого ризику розвитку діабету.

Яка сеча при цукровому діабеті?

При цукровому діабеті липкість і висока відносна щільність сечі обумовлена вмістом в ній глюкози. Водночас у зв'язку з поліурією (збільшення добової кількості сечі), виділення блідо пофарбовані.

Чи можна жити з діабетом та не знати про це?

Можна. Як правило, це цукровий діабет ІІ типу. Він може довгі роки не мати вираженої клінічної картини та не викликати ускладнень.

Переваги лікування цукрового діабету у нашій клініці

1. Клініка ЦСМ у Білій Церкві — найбільша багатопрофільна приватна лікарня повного циклу у Київській області.
  2. Ендокринолог із багатим досвідом лікування цукрового діабету.
  3. Можливість проведення лабораторної діагностики на базі сучасної сертифікованої лабораторії.
  4. При призначенні лікування обов'язково враховуються індивідуальні особливості організму пацієнта, його загальний стан.
  5. Наявність готелю на базі медичного центру: приїжджаючи до нас з іншого міста, можна не хвилюватися, що комендантська година застане в дорозі.
  6. Обґрунтована вартість медичних послуг.

Бажаєте дізнатися, який лікар лікує цукровий діабет? Шукаєте, де проводять результативне лікування цукрового діабету у Білій Церкві? Звертайтеся у Клініку ЦСМ — тут вам допоможуть підібрати та відкоригувати лікування (зокрема інсулінотерапію, раціон, фізичну активність). Записатися на прийом до ендокринолога можна за телефоном або через форму зворотного зв'язку на сайті.

Мірошник Тетяна Валеріївна

Лікар-ендокринолог вищої категорії, терапевт

Черненко Лариса Миколаївна

Лікар-ендокринолог вищої категорії